Jak wytrzymać w związku?

Związek. Piękne słowo, strasznie mi się podoba. A już o słowie małżeństwo to nawet nie wspomnę. Jednak w dzisiejszych czasach oba te słowa tracą na znaczeniu, stają się... niemodne, staroświeckie takie ble. Coraz więcej rozwodów czy szybkich związków w stylu "my tylko seks". Dlaczego tak się dzieje?

Przyczyn rozpadów związków jest wiele. Nie chcemy dać drugiej osobie szansy, gdy coś "nabroi", nie lubimy długotrwałych zobowiązań, zdradzamy, kłamiemy itp itd. Jednym zdanie: wolimy coś wyrzucić niż naprawiać. Bo wyrzucić jest prosto, to nie wymaga wysiłku. Ale naprawa to bardzo trudny i długi proces. A że jesteśmy coraz bardziej leniwi to tak wychodzi.

Więc jak przetrwać w związku? Pytanie może wydawać się śmieszne - jeśli kogoś kochamy to przecież damy rade. Niestety, nie zawsze tak jest. Czas na kilka małych rad.

1) Akceptuj jego/jej charakter a nie rób ciągle wyrzutów. Łatwo jest komuś wmówić, że ma się zmienić i koniec. Trudniej jest zaakceptować te małe przyzwyczajenia. Jeśli nam to naprawdę nie przeszkadza to czy warto się kłócić o jakieś bzdury?

2) Daj mu/jej trochę czasu ! Nie musicie robić wszystkiego razem i przebywać 24 godziny na dobę razem. Oboje potrzebujecie spotkania ze znajomymi, bo inaczej możecie się sami sobą znudzić. A tęsknota nigdy nie szkodzi na związek.

3) Okazujcie sobie tą miłość! Wystarczy choćby miłe słowo, troska, szybki pocałunek przed pracą. Wszystkie takie małe gesty znaczą więcej niż Ci się wydaje.

4) Nie daj się nudzie w związku! Na każdym spotkaniu starajcie się robić coś innego, iść w końcu do innej knajpy itp. Jest wiele sposobów na spędzanie wspólnego czasu razem, naprawdę jest z czego wybierać.

5) Staraj się, aby twój partner/twoja partnerka czuł/czuła się bezpiecznie, że może powierzyć Ci każdy sekret/problem i będzie mogła liczyć na wsparcie z twojej strony.

Rady mogą wydawać się banalne, ale uwierzcie - działają! Co wam szkodzi je wypróbować?

Komentarze

  1. Ja jestem już w związku od prawie 3 lat, najważniejsze jest wspólne zaufanie.. bo bez Tego dużo osób rozstaje się :/

    https://allegiant997.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Genialne rady! https://lucy-lusia2.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Post niby taki o niczym a w przyszłości naprawdę przydatny! Chciałabym mieć udany związek dlatego już teraz go planuje (wiem, dziwnie to brzmi, bo jak można planować związek :D). Chciałabym żeby obie strony były szczęśliwe. Ja mam taki problem, że nie umiem akceptować niektórych typów ludzi dlatego chciałabym poznać kogoś pasującego do mnie :D Rady bardzo dobre, przydatne! Będę tu zaglądać częściej :*

    OdpowiedzUsuń
  4. moim zdanie związek i małżeństwo na znaczeniu nie traci- ciągle zobowiązuje. tu już nie ma ja i ty, tylko jest "my".
    ogólnie mój przepis na sukces to po prostu starać się każdego dnia być lepszym sobą :) Bardzo fajnie podeszłaś do tematu <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale wiesz... moim zdaniem ma coraz mniejsze znaczenie - i chodzi mi o ślub. Coraz więcej moich znajomych mówi "po co tam nam jakiś papierek, a jak będziemy chcieli się rozstać to co?"
      Dzięki za mile słowa ;)

      Usuń
  5. Heh. Powiem co tak. Jestem ze swoim chłopakiem juz prawie dwa lata. Przez te dwa lata widujemy sie dzien w dzien. (Pomijając np tydzien przerwy gdy jedziemy na wakacje). We wszystkim sie zgadzamy, wspieramy. Mimo tego ze widujemy sie codziennie nie mamy dosyc. Przez te prawie dwa lata nie poróżniła nas różnica zdań i ani razu sie nie kłóciliśmy. Związek idealny.
    I nie mowie ze nie było sytuacji zeby sie na siebie nie drzeć - bo były. Ale my tego nie robimy. Chyba potrafimy az tak dobrze ze sobą rozmawiac, ze wyjaśniamy wszystko na spokojnie i nie było kłótni.
    Te rozpady to nie przez zdrady, to przez brak porozumienia. ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Byłam w związku, niestety czułam się w nim źle, jak więzień, jak chora a nie normalna dziewczyna :(
    Świetny i bardzo mądry post <3
    blogerkaphoto.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy z nas chyba ma przykre doświadczenia ze związkami :/
      Dzięki za mile słowa ;)

      Usuń
  7. Przydatny wpis, lubie takie:)
    Może wspólna obserwacja?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za mile słowo ;)
      Możemy się wymienić

      Usuń
  8. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  9. Rady bardzo dobre , jednak w dzisiejszych czasach ciężko z realizacją :/

    OdpowiedzUsuń
  10. Niestety duzo par przestaje sie starac cos naprawic .
    Swietny wpis.! ;) Bardzo pomocny

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jak pisze - lepiej wyrzucać niż naprawiać dla wielu z nich :/

      Usuń
  11. Jestem w związku już osiem miesięcy i nie zapowiada się na szybki koniec. Jest to mój pierwszy związek, a że znalazłam najukochańszego chłopca na świecie, chcę dbać o naszą relację, aby się nie skończyła.
    O związki trzeba dbać, a Twoje rady są super! C:

    przemyslenia-popsutego-kranu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój związek ma prawie 11 msc i staramy się ciągle ;) bez troski nie ma miłości

      Usuń
  12. Bardzo mądrze piszesz. Wszystkie te rady powinniśmy "realizować" w naszych związkach. Może i wydają się banalne ,ale jak czasami trudno wprowadzić je w życie.
    Mogłabyś kliknąć w reklamy na moim blogu- będę bardzo wdzięczna :)
    Zapraszam http://natalie-forever.blogspot.com/2016/08/przepis-na-domowe-spa.html

    OdpowiedzUsuń
  13. W związku nie jestem i nie śpieszy mi się do tego! Ale rady bardzo przydatne, tylko nie dla mnie ;p
    Mój blog ♥ Serdecznie zapraszam na nowy post! Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty